RM-SYSTÉM»Události»Neauditované konsolidované hospodářské výsledky skupiny AAA AUTO za prvních devět měsíců roku 2011

Neauditované konsolidované hospodářské výsledky skupiny AAA AUTO za prvních devět měsíců roku 2011

18.11.2011 12:27
Praha / Budapešť, 16. listopadu 2011 - AAA Auto Group N.V. zakončila prvních devět měsíců roku 2011 s čistým ziskem ve výši 5,2 milionu eur, což je o 53,2 % více ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Výsledek zároveň již překonal výši čistého zisku, kterého společnost dosáhla za celý loňský rok. Ve čtvrtletním srovnání, byly čisté zisky dosažené ve třetím a druhém čtvrtletí tohoto roku nejlepšími čtvrtletními výsledky od poloviny roku 2007, kdy výkonnost hospodaření skupiny dosáhla svého vrcholu.

Hospodářské výsledky bezpochyby potvrzují, že spotřebitelský trh s ojetými vozy doznal významného oživení oproti posledním dvěma letem a že společnost AAA AUTO výrazně těží ze své strategie zaměřit se pouze na nejprodávanější vozy, maximalizovat celkový hrubý zisk na prodané auto a v posledních obdobích také orientovat se na rostoucí penetraci finančních služeb. Pro zbytek roku si přesto společnost vzhledem k nadcházející tradičně slabší zimní sezóně zanechává konzervativní očekávání.

Podle zveřejněných hospodářských výsledků skupina AAA AUTO utržila za prvních devět měsíců roku celkový obrat ve výši 201,5 milionu eur, což představuje nárůst o 35,4 % oproti stejnému období minulého roku[1]. S tím korespondující počet prodaných vozů vzrostl během tohoto období o 14,4 % (na 33 881 vozů). Rozdíl v mírách růstu byl dán meziročním nárůstem průměrné ceny na prodané auto o 18,4 %, ke kterému za prvních devět měsíců došlo.

Hrubý zisk z prodeje vzrostl meziročně o 28,6 % na 48,0 milionu eur, zatímco hrubá zisková marže z prodeje meziročně oslabila o 1,3 procentního bodu na 23,8 %. Ve čtvrtletním srovnání však zisková marže z prodeje postupně během roku rostla, a to z 22,5 % v prvním čtvrtletí roku 2011 na 24,6 % ve třetím čtvrtletí t.r.. Toto bylo výsledkem výrazného zlepšení penetrace finančních služeb společnosti (jež vzrostla z 38,3 % v prvním čtvrtletí na 46,1 % ve třetím čtvrtletí) a přísného kontrolního systému, který společnost zavedla ve druhém čtvrtletí s cílem maximalizovat celkový hrubý zisk na prodané auto (jedná se o celkový hrubý zisk z prodeje vozů, finančních služeb a doplňkových produktů).

V souladu s rostoucími tržbami rostly také provozní náklady. Nejrychleji rostoucí kategorií byly personální náklady (jež meziročně vzrostly o 47,7 %) neboť část mezd prodejců je navázána na prodejní výkonnost a hrubý zisk z prodeje, jež v průběhu roku významně vzrostly. Na třetí čtvrtletí měly částečný dopad také počáteční náklady vynaložené ve spojitosti s otevřením nové pobočky v Rusku. Přesto celkový nárůst provozních nákladů ve výši 26,9 % byl udržen pod úrovní tempa růstu celkových tržeb, jež dosáhlo 35,4 procenta. Společnosti se tak i nadále daří dosahovat svého cíle a za prvních devět měsíců dokonce snížila poměr provozních nákladů k tržbám na úroveň 18,0 % oproti 19,2 % za stejné období loňského roku.

Kompletní tisková zpráva

Přiložený dokument ke stažení



RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.