RM-SYSTÉM»Události»VÍTKOVICE MACHINERY GROUP představily v evropské premiéře nejvýkonnější lokomotivy na CNG v Evropě

VÍTKOVICE MACHINERY GROUP představily v evropské premiéře nejvýkonnější lokomotivy na CNG v Evropě

20.06.2011 11:33
Dceřiná společnost VÍTKOVICE Doprava, a. s., z holdingu VÍTKOVICE MACHINERY GROUP, která zajišťuje provoz firemních tratí a obsluhuje všechny společnosti strojírenské skupiny i externí hutní firmy, dnes v Ostravě úspěšně představila nejvýkonnější lokomotivu na stlačený zemní plyn (CNG) v Evropě.

Stalo se tak na 12. ročníku mezinárodního veletrhu CZECH RAILDAYS 2011, kde tak společnost navázala na loňský úspěch v oboru revolučních přestaveb lokomotiv na pohon CNG. Předvedená lokomotiva má výkon 520 kW a předpokládaný dojezd 510 km.

„Zatímco loni jsme představili, a to pod označením lok 703.8, výkonově jednu z nejmenších lokomotiv, letos jsme o řád výše," uvedl generální ředitel VÍTKOVICE Doprava Jaromír Scelavík s tím, že lokomotiva 714 patří do kategorie strojů pro střední posun a vedení lehkých vlaků.

Už loňský exponát zaujal odborníky natolik, že lokomotiva 703.8 na CNG před několika dny získala v soutěži záštitou Ministerstva dopravy ČR „Dopravní stavba, technologie a inovace roku 2010" hlavní cenu v kategorii Výrazné inovace dopravních prostředků.

„To je samozřejmě významné ocenění, které nám otevírá dveře k dalším projektům," upozornil J. Scelavík. Na tom dosud nejzajímavějším - lokomotivě 714 o výkonu 520 kW - se podílel řešitelský tým pod vedením VÍTKOVICE Doprava ve složení ČD, a.s., a VÚŽ.

Výsledkem je rozsáhlá rekonstrukce lokomotivy, která umožní dosáhnout snížení provozních nákladů, a to především nákladů na palivo, snížení emisí a snížení hladin hluku. Přestavba byla také zaměřena i na dosažení maximální zásoby CNG. Konstrukčním řešením byl získán prostor pro situování speciálního nosiče pro 34 ocelových lahví průměru 360 mm o celkovém vodním objemu 3460 litrů, což představuje zásobu 479 kg CNG. Tím byl dosažen komfortní dojezd lokomotivy na dlouhou vzdálenost (zmíněných 510 km). Lokomotivy byla osazena dvěma novými motory TEDOM TG 250 AV CNG, každý o objemu 11 943 cm³ s výkonem 260 kW. Lokomotiva ve zkušebním provozu ověří předpokládané výkonové parametry a schopnost uplatnit se plnohodnotně v provozu ČD.


RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.

Další zprávy