RM-SYSTÉM»Události»Šéf Volkswagenu Winterkorn mění logo Škody Auto

Šéf Volkswagenu Winterkorn mění logo Škody Auto

15.11.2010 10:29
Škoda Auto mění své logo. Jeho podobu ovlivnil i šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn, který se s návrhem nové vizuální značky automobilky seznámil minulý týden při zasedání dozorčí rady, které předsedá.

"Pan Winterkorn je v oblasti designu odborníkem. Ukázali jsme mu nový znak firmy Škoda, který budeme mít, a on na něm okamžitě dolaďoval některé věci z pohledu odborníka," uvedl předseda škodováckých odborů Jaroslav Povšík v týdeníku Škodovácký odborář.

Návrh nového loga Škodovky firma zatím nezveřejnila. Podle Martina Jahna, ředitele firemního prodeje koncernu Volkswagen a člena dozorčí rady Škodovky, bude nové logo dynamičtější. Bude ale vycházet z tradice, okřídlený šíp ve znaku Škodovky zůstane.

Automobilka Škoda změnila logo již několikrát, používala i dvě loga současně. Například nápis Škoda v oválu z vavřínových snítek byl na chladičích vozů v letech 1926 až 1934. Jako emblém se ale na automobilech od roku 1926 používal modrý okřídlený šíp v kruhu.

Změna přijde na desítky milionů korun. Nezmění se totiž jen logo na autech, v reklamách a na tiskopisech, ale i reklamní sloupy před stovkami autosalonů na celém světě, v nichž se škodovky prodávají.

"Logo může zastarat. Je důležité, protože nahrazuje obsáhlejší komunikaci, má velkou komerční hodnotu. Vnímání lidí se mění, vše se zrychluje. Trendem jsou jednodušší a tedy rychleji vnímatelná loga," řekl Jiří Janoušek, ředitel Asociace komunikačních agentur.¨

15.11.2010, Vladimír Kaláb, Hospodářské noviny


RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.

Další zprávy