RM-SYSTÉM»Události»Nejcennější značkou v Evropě je Nokia
Nejcennější značkou v Evropě je Nokia
![](gfx/clanky_obrazky/emitenti/69662-Nokia.png)
Nokia, která je největším výrobcem mobilních telefonů na světě, je zdaleka největší finskou firmou. Od roku 2006 je její obrat vyšší než státní rozpočet Finska. Pro srovnání - loni firma vykázala tržby 50,7 miliardy eur, zatímco finská vláda letos hospodařila s rozpočtem přibližně 45 miliard eur.
Druhou nejcennější evropskou značkou je stejně jako loni francouzská značka luxusního zboží LVHM Group. Třetí pak skončila belgická InBev Group. Právě hodnota pivovarnické značky vzrostla v uplynulém roce nejvíce, a to o 56 procent. InBevu výrazně pomohla úspěšná akvizice amerického rivala AnheuserBusch, do jehož portfolia patří například značka Budweiser.
Podle ředitele Evropského institutu pro výzkum značek Gerharda Hrebiceka jsou v době hospodářské recese vítězi právě spotřebitelské značky, jejichž celková hodnota vzrostla meziročně o 5,8 procenta. Naopak největší dopady krize v Evropě pociťují firemní značky z oblasti financí a automobilového průmyslu.
Letos se poprvé do žebříčku 50 nejcennějších značek dostala i východoevropská firma. Na 39. místě skončil ruský mobilní operátor Beeline, hodnotu jehož značky institut vyčíslil na 7,9 miliardy eur.
Česko svého zástupce v první padesátce nemá. Nejcennější českou značkou je podle institutu Sazka, jejíž hodnota činí 444 milionů eur.
Institut hodnotí přes 3000 firemních značek ve 24 evropských zemích a 16 průmyslových odvětvích.
4.11.2009, Jana Horká, Hospodářské noviny
RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.
Další zprávy
- Nokia Corporation Report for Q2 and Half Year 2024 (18.07.2024 08:54)
- Changes in Nokia Corporation's own shares (03.06.2024 16:40)
- Nokia Corporation Interim Report for Q1 2024 (19.04.2024 08:34)
- Changes in Nokia Corporation's own shares (12.04.2024 08:44)
- Nokia launches first phase of share buyback program (20.03.2024 13:55)