RM-SYSTÉM»Události»VW chce ovládnout desetinu indického trhu
VW chce ovládnout desetinu indického trhu

Volkswagen v loňském roce na indickém trhu prodal 18 731 automobilů, z toho 16 051 vozů neslo značku Škoda. V srpnu automobilka zahájila výrobu modelu Škoda Fabia v nové indické továrně, do jejíž výstavby investovala 580 milionů eur (zhruba 15 miliard korun). V příštím roce plánuje Volkswagen v továrně spustit produkci malého automobilu Polo ve zvláštní úpravě pro indický trh.
Zhruba polovinu indického trhu kontroluje japonská společnost Suzuki Motor. Ta o víkendu oznámila, že chce investovat 20 miliard jenů (téměř čtyři miliardy korun) do výstavby nové indické továrny s kapacitou kolem 250 000 vozů ročně.
Konkurenční boj na indickém trhu se začíná zostřovat. Indická automobilka Tata Motors zde letos zahájila prodej nejlevnějšího vozu světa Nano. A v příštím roce plánují uvést na indický trh malá auta kromě VW i američtí konkurenti General Motors a Ford či japonská Toyota.
8.9.2009, Hospodářské noviny
RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.
Další zprávy
- Volkswagen Group - Review Q1 / 2025 (05.05.2025 09:23)
- Volkswagen Group with solid FY 2024 results and a robust outlook (11.03.2025 08:53)
- Volkswagen Group with 9 million deliveries after strong fourth quarter (15.01.2025 09:19)
- Volkswagen AG positions itself competitively for the future (23.12.2024 08:29)
- Volkswagen Group - Interim Report January - September 2024 (30.10.2024 09:00)