RM-SYSTÉM»Události»Nova zajišťuje CME rychlý růst

Nova zajišťuje CME rychlý růst

29.02.2008 00:00
Mediální skupina CME se vrací na výsluní. Majitel tuzemské televize Nova loni vykázal čistý zisk 88,6 milionu dolarů. Nejvíce mu k tomu pomohla právě česká televizní jednička. »V příštích pěti letech chceme zvýšit tržby na více než dvojnásobek, u hrubého zisku počítáme s ještě rychlejším růstem,« tvrdí výkonný ředitel CME Michael Garin. Radost mu dělají ale hlavně Češi, kteří nejvíce přispěli do pokladny CME. Tři tuzemské televize spolu vykázaly zisk před zdaněním a odpisy více než 156 milionů dolarů. »Nova je jakousi dojnou krávou CME, tvoří třetinu tržeb a polovinu zisku před odpisy a zdaněním,« říká analytik společnosti Atlantik FT Patrik Vyroubal.

Za všechno může reklama
Za rekordními příjmy nejstarší české soukromé televize může podle reklamních odborníků několik faktorů. »Nova zdražila přibližně o patnáct procent reklamu, mírně změnila cílovou skupinu a především zvedla sledovanost. Navíc se zpřísnilo omezení reklamy na České televizi,« tvrdí Štěpán Wolde, ředitel reklamní agentury Media One.

Podle něj k úspěchu přispěl i pokles sledovanosti konkurenční televize Prima. »Nova si loni mohla dělat v podstatě, co chtěla. A letos tomu pravděpodobně nebude jinak,« dodává Wolde.

Šéf televize Nova Petr Dvořák uvedl v lednovém rozhovoru pro HN, že si chtějí udržet dominantní pozici i letos. »Přijdeme s několika novými formáty, které na trhu ještě nebyly. Počítáme také s tím, že letošek bude rokem mánie s názvem X-Faktor,« dodává Dvořák.

Prima pokul
Mediální skupina CME se vrací na výsluní. Majitel tuzemské televize Nova loni vykázal čistý zisk 88,6 milionu dolarů. Nejvíce mu k tomu pomohla právě česká televizní jednička. »V příštích pěti letech chceme zvýšit tržby na více než dvojnásobek, u hrubého zisku počítáme s ještě rychlejším růstem,« tvrdí výkonný ředitel CME Michael Garin. Radost mu dělají ale hlavně Češi, kteří nejvíce přispěli do pokladny CME. Tři tuzemské televize spolu vykázaly zisk před zdaněním a odpisy více než 156 milionů dolarů. »Nova je jakousi dojnou krávou CME, tvoří třetinu tržeb a polovinu zisku před odpisy a zdaněním,« říká analytik společnosti Atlantik FT Patrik Vyroubal.

Za všechno může reklama
Za rekordními příjmy nejstarší české soukromé televize může podle reklamních odborníků několik faktorů. »Nova zdražila přibližně o patnáct procent reklamu, mírně změnila cílovou skupinu a především zvedla sledovanost. Navíc se zpřísnilo omezení reklamy na České televizi,« tvrdí Štěpán Wolde, ředitel reklamní agentury Media One.

Podle něj k úspěchu přispěl i pokles sledovanosti konkurenční televize Prima. »Nova si loni mohla dělat v podstatě, co chtěla. A letos tomu pravděpodobně nebude jinak,« dodává Wolde.

Šéf televize Nova Petr Dvořák uvedl v lednovém rozhovoru pro HN, že si chtějí udržet dominantní pozici i letos. »Přijdeme s několika novými formáty, které na trhu ještě nebyly. Počítáme také s tím, že letošek bude rokem mánie s názvem X-Faktor,« dodává Dvořák.

Prima pokulhává
Největší konkurence Novy, televize Prima, zatím řeší jiné problémy. Tento týden například odešel výkonný ředitel Pavel Chajda.

»S Primou to letos nevypadá dobře a sledovanost klesá i přes razantní kroky, které poslední dobou provedla,« dodává Vyroubal s tím, že nový čas hlavních večerních zpráv televizi neprospěl tak, jak vedení stanice očekávalo.

Podle výroční zprávy spolumajitele Primy, švédského koncernu MTG, klesly vloni tržby této televize na přibližně 2,28 miliardy korun, zisk se ale zvýšil o osm procent na zhruba půl miliardy korun. I tak ale Primě stále klesá sledovanost. Ta loni spadla o dva procentní body na 21,6 procenta. Mluvčí televize Ladislav Pavlík však výsledky nechtěl nijak komentovat.

Konkurence přibývá
Velkým celoplošným televizím se začíná objevovat konkurence digitálních televizních stanic. Ještě v létě chce například začít vysílat TV Barrandov, která před pár dny získala digitální licenci.

Podle odborníků však nové stanice stávající titány české televizní scény neohrozí. Digitální televize doplatily na průtahy kolem licencí a nebyly k dispozici v okamžiku, kdy se snižoval reklamní čas na ČT. »Inzerenti tak své rozpočty rozdělili mezi Novu a Primu,« říká analytik médií Tomáš Trampota z Fakulty sociálních věd Karlovy univerzity.

»Inzerenti jsou konzervativní, a tak budou nováčci velmi těžko přetahovat inzerci z velkých, zavedených a fungujících televizí,« dodává Trampota.

Jan Beránek, Hospodářské noviny, 29.2.2008

RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.

Další zprávy