RM-SYSTÉM»Události»Síť bazarů AAA Auto se po střední Evropě z zaměří na Rusko

Síť bazarů AAA Auto se po střední Evropě z zaměří na Rusko

07.01.2008 00:00
Byla to velká sláva, když v průběhu loňského léta získala síť autocenter AAA Auto Anthonyho Jamese Dennyho trojici známých manažerů působících doposud ve firmách Orco, Vodafone nebo Škoda Auto a následně vstoupila 24. září se svými akciemi na burzy v Praze a v Budapešti. V té době trh firmu ocenil na základě loňských pololetních výsledků na bezmála čtyři miliardy korun.

O čtvrt roku později vypadá realita méně radostně: AAA Auto sice otevřela za poslední čtvrtletí deset nových autocenter – tři v Česku, tři na Slovensku, dvě v Maďarsku a po jednom v Rumunsku a Polsku – výsledky firmy se ale ve třetím čtvrtletí meziročně prudce zhoršily a o čtvrtinu za tři a půl měsíce obchodování propadly na burze také ceny akcií. „Hlavními důvody těchto výsledků jsou slabé tržby z prodeje aut v ČR ve třetím čtvrtletí, mnohem nižší zisková marže než před rokem a více než 60procentní růst osobních nákladů,“ komentovala pokles zisku o 31 procent na 4,3 milionu euro Patria Finance. Horší než plánovaná čísla dokládají i odhady managementu, že prodeje za celý loňský rok dosáhly osmdesáti tisíc vozů. Ještě v září při vstupu na burzu management očekával prodejní objem ve výši 85 tisíc.

AAA Auto vznikla v roce 1992 a za tu dobu se dopracovalo k 23procentnímu podílu na českém trhu ojetin a pozici významného hráče středoevropského regionu. Cílem v Maďarsku je dosažení osmnáctiprocentního a v Rumunsku deseti až patnáctiprocentního tržního podílu. Aktivní je firma i u našich východních souse
Byla to velká sláva, když v průběhu loňského léta získala síť autocenter AAA Auto Anthonyho Jamese Dennyho trojici známých manažerů působících doposud ve firmách Orco, Vodafone nebo Škoda Auto a následně vstoupila 24. září se svými akciemi na burzy v Praze a v Budapešti. V té době trh firmu ocenil na základě loňských pololetních výsledků na bezmála čtyři miliardy korun.

O čtvrt roku později vypadá realita méně radostně: AAA Auto sice otevřela za poslední čtvrtletí deset nových autocenter – tři v Česku, tři na Slovensku, dvě v Maďarsku a po jednom v Rumunsku a Polsku – výsledky firmy se ale ve třetím čtvrtletí meziročně prudce zhoršily a o čtvrtinu za tři a půl měsíce obchodování propadly na burze také ceny akcií. „Hlavními důvody těchto výsledků jsou slabé tržby z prodeje aut v ČR ve třetím čtvrtletí, mnohem nižší zisková marže než před rokem a více než 60procentní růst osobních nákladů,“ komentovala pokles zisku o 31 procent na 4,3 milionu euro Patria Finance. Horší než plánovaná čísla dokládají i odhady managementu, že prodeje za celý loňský rok dosáhly osmdesáti tisíc vozů. Ještě v září při vstupu na burzu management očekával prodejní objem ve výši 85 tisíc.

AAA Auto vznikla v roce 1992 a za tu dobu se dopracovalo k 23procentnímu podílu na českém trhu ojetin a pozici významného hráče středoevropského regionu. Cílem v Maďarsku je dosažení osmnáctiprocentního a v Rumunsku deseti až patnáctiprocentního tržního podílu. Aktivní je firma i u našich východních sousedů a v Polsku. Na Slovensku dosahuje šestnáctiprocentního tržního podílu. „Za pět let chceme ztrojnásobit prodeje a počty zaměstnanců se budou zvyšovat obdobným tempem,“ plánuje budoucnost své firmy Anthony James Denny. Šéf a hlavní vlastník AAA Auto hovoří také o plánech vstoupit do Srbska a do Ruska, výhledově pak například i na Ukrajinu.

AAA Auto by do Ruska rádo vstoupilo ještě letos, nejpozději ale v roce 2009. Ať již se společnost dohodne na společném podniku s některou z ruských firem nebo se rozhodne vybudovat v Rusku svou pobočku na zelené louce, bude ruská expanze představovat významnou investici. V první fázi by mělo vzniknout autocentrum v Moskvě s rozlohou 40 tisíc metrů čtverečních.

Kromě zakládání nových poboček budou předmětem zájmu AAA Auta akvizice. Firma v tuto chvíli jedná v Česku i na Slovensku o nákupu prodejců nových vozů. Tento segment podnikání ale zůstane i do budoucna jen doplňkem – prodej ojetých automobilů tvoří 95,5 procenta obratu firmy. V minulosti ostatně společnost působení v tomto segmentu již jednou přehodnotila, když zavřela svá zastoupení značek Honda Chevrolet a ponechala si pouze značky Opel a Škoda Auto, prý kvůli jejich většímu růstovému potenciálu. Pokud se plány firmy na expanzi vydaří, čistý zisk by měl z 6,9 milionů euro v roce 2006 vzrůst s rozšiřováním aktivit firmy až na 54,6 milionu euro v roce 2013.

7.1.2008, Tomáš Skřivánek, E15

RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.