RM-SYSTÉM»Události»Pivovary Lobkowicz Group, a.s. uvařily v prvních třech čtvrtletích o 3 % více piva, tržby vzrostly n

Pivovary Lobkowicz Group, a.s. uvařily v prvních třech čtvrtletích o 3 % více piva, tržby vzrostly n

14.11.2015 10:34
Pivovary Lobkowicz Group, a.s., které jsou čtvrtou největší pivovarnickou společností na českém trhu a skládají se ze sedmi regionálních pivovarů v Protivíně, Uherském Brodě, Jihlavě, Hlinsku v Čechách, Klášteře nad Jizerou, Vysokém Chlumci a Černé Hoře, oznamují své výsledky hospodaření za první tři čtvrtletí roku 2015. Společnost dokázala ve jmenovaném období meziročně zvýšit výstav piva o 3 % na 708 tisíc hektolitrů. Za stejné období zaznamenala společnost tržby ve výši 941 milionů korun, což představuje meziroční růst o 1,9 %.

Tržby z prodeje piva se za první tři kvartály letošního roku meziročně zvýšily o 2,4 % na 879,9 milionů Kč. Na tyto výsledky měl největší vliv prodej piva na domácím českém trhu. V České republice vzrostly tržby z prodeje piva o 8,2 % na 725 milionů korun. Na růstu se významně podílely vysoké prodeje v on trade segmentu během horkých letních měsíců, v červenci navíc společnost Pivovary Lobkowicz Group zaznamenala rekordní objem tržeb.

„S dosaženým růstem naší společnosti v prvních devíti měsících letošního roku jsme spokojeni. Na finanční výsledky měly pozitivní dopady zejména vysoké prodeje piva v horkých letních měsících. Příznivé počasí a naše cílená marketingová kampaň znamenaly rekordní prodeje v červenci i srpnu. Díky tomu rostly naše tržby z prodeje piva v on trade segmentu na domácím českém trhu. Na exportních trzích jsme v současnosti v procesu optimalizace ziskovosti," říká Zdeněk Radil, generální ředitel a předseda představenstva Pivovary Lobkowicz Group a dodává: „V září jsme oznámili vstup nového většinového vlastníka. Od tohoto kroku očekáváme podpoření dalšího rozvoje našich značek a potenciálně nové příležitosti pro expanzi na asijských trzích."

Za první tři čtvrtletí dosáhl objem exportu společnosti Pivovary Lobkowicz Group 156 milionů korun (meziroční pokles o 18 %). Export tak na celkových tržbách společnosti představuje podíl 17,7 %. Za poklesem exportních tržeb stojí zejména řízený útlum dodávek v off trade segmentu s nízkými maržemi, zejména na polském trhu. V on trade segmentu rostly tržby v Polsku, Německu a Maďarsku. Naopak na ruském trhu nastal meziroční pokles o téměř 50 % díky lokální ekonomické recesi a snížení kupní síly obyvatelstva. Skupina v současné době jedná s potenciálními partnery pro příští sezonu na asijských a vybraných evropských trzích.

V letošním roce obdržela piva společnosti Pivovary Lobkowicz Group také několik ocenění na festivalu piva Žatecká dočesná 2015. V kategorii světlých ležáků získal první místo Klášter Ležák 11 % a druhé místo obsadila Černá Hora Páter. V kategorii světlých pivních speciálů uspěl na druhém místě Rychtář Speciál. Třetí pozici vybojoval mezi speciálními polotmavými pivy Vysoký Chlumec Démon.

Přiložený dokument ke stažení


RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.