RM-SYSTÉM»Události»Skupina AAA AUTO navýšila v prvním čtvrtletí své prodeje o 10 %

Skupina AAA AUTO navýšila v prvním čtvrtletí své prodeje o 10 %

16.04.2012 14:36
Praha / Budapešť, 4. dubna 2012 – Skupina AAA AUTO zakončila z pohledu prodejů velmi silnou zimní sezónu, když v prvním čtvrtletí 2012 navýšila své prodeje meziročně o 10,2 % na 12 175 prodaných vozů. Prodeje za březen přitom skončily jako nejsilnější měsíční prodejní výsledky skupiny od srpna 2008.

Prodeje skupiny AAA AUTO za první čtvrtletí roku 2012 naznačují, že letošní zimní sezóna byla pro společnost ještě silnější, přestože prodejní výsledky skupiny minulou zimu lámaly její růstové rekordy. Tržní statistiky importů ojetých vozů do České republiky navíc ukazují, že skupina AAA AUTO svou prodejní výkonností překonávala v České republice trh.

Největší podíl na růstu prodejů skupiny AAA AUTO za první čtvrtletí 2012 měly prodeje za březen, kdy společnost prodala 4 695 vozů (meziročně + 12 %), což byl nejsilnější měsíční prodejní výsledek od srpna 2008. Z pohledu celého čtvrtletí byly výsledky za 1Q 2012 nejsilnějšími čtvrtletními prodejními výsledky skupiny od třetího čtvrtletí 2008.

Skupina AAA AUTO prodala za první čtvrtletí 2012 celkem 12 175 ojetých vozů oproti 11 051 vozům prodaných za stejné období minulého roku, čímž navýšila počet prodaných vozů o dalších 10,2 %. Hlavním růstovým motorem byla opět Česká republika, kde skupina navýšila meziročně své prodeje o 10,2 % na 8 846 vozů, zatímco prodeje na Slovensku zůstaly ve srovnání s minulým rokem více méně na stejné úrovni s 2 981 vozy. V Rusku prodala skupina v prvním čtvrtletí celkem 348 vozů. Dynamika prodejů v Rusku, kde společnost otevřela svou první pobočku minulý rok v září, přitom postupně rostla - v lednu bylo prodáno 80 vozů, v únoru 100 a v březnu to bylo již 168 vozů. Společnost plánuje, že její první ruská pobočka dosáhne bodu zvratu na úrovni čistého zisku v polovině letošního roku.

Skupina AAA AUTO také výrazně navýšila penetraci svých finančních služeb [1] jak na českém, tak slovenském trhu, a to celkem o 12 procentních bodů z 38,3 % v prvním čtvrtletí 2011 na 50,4 % v prvním čtvrtletí 2012. Společnost zároveň registruje postupný přesun poptávky zákazníků k novějším autům s nižším počtem ujetých kilometrů a s lepší výbavou. Tento trend pozitivně podpořil růst penetrace finančních služeb společnosti.

Nové pobočky

Skupina AAA AUTO plánuje otevřít nové autocentrum v Liberci (ČR) příští týden, další by pak mělo následovat v Karlových Varech (ČR) v průběhu druhého čtvrtletí. Záměrem společnosti je v roce 2012 otevřít celkem až šest nových autocenter, z toho čtyři v České republice a dvě na Slovensku.

AAA Auto Group N.V. plánuje uveřejnit své hospodářské výsledky za první tři měsíce 2012 dne 30. května 2012.

Měsíční prodeje skupiny AAA AUTO v prvním čtvrtletí roku 2010, 2011 a 2012


RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů a.s.